Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Psychoanaliza i samurajski miecz

Dodano: 16/07/2013 - Nr 29 z 17 lipca 2013
Duńczyka Windinga Refna znamy z dynamicznego kina samochodowego „Drive”  (2011 r.) i filmu noir „Pusher” (1996 r.) o narkotykowym dilerze. Poznaliśmy też jego wcześniejszą „Valhallę”. Symboliczna skandynawska przypowieść traktowała o bitwie mitycznego jednookiego bohatera gladiatora z siłami ciemności. Z zamglonych wzgórz schodziliśmy z nim w doliny, ze świata brutalnych pogan do – też pogubionych – wczesnych chrześcijan, by ruszyć do Ziemi Świętej. Ale w filmie dominowały duchowe ciemności. Trochę więcej jasności jest w mrocznej opowieści o dwu braciach Amerykanach w Bangkoku. Dobrze usadowieni w branży narkotyków prowadzą walki tajskiego boksu, zachowując bezpieczne kontakty w mafii i policji. Niestety, starszy, sadystyczny Bill (Burke) zabija prostytutkę, jej ojciec mści się i wykańcza mordercę. Według reguł półświatka młodszy Julian (Gosling) powinien ciągnąć vendettę, ale nie pozwala mu na to poczucie sprawiedliwości. Julian łamie swoiste reguły mafii i braterstwa. Przeciw
     
35%
pozostało do przeczytania: 65%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze