Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Cykl edukacyjny „Finanse na co dzień”

fot. Fotolia
fot. Fotolia

W piątkowej „Gazecie Polskiej Codziennie”  23. odsłona cyklu, dotycząca oferty PKO Banku Polskiego dla klientów indywidualnych. Materiał o szerokim walorze edukacyjnym został przygotowany przez redakcję we współpracy z PKO Bankiem Polskim.

W kolejnym odcinku cyklu omawiamy zasady bezpiecznego bankowania. IKO została stworzona zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, jednak warto pamiętać o podstawowych zasadach korzystania z narzędzi do mobilnej bankowości, by przez popełniane błędy nie narazić się na straty, mimo systemowych zabezpieczeń. Wiemy, że w internecie pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które – zainstalowane na komputerze logującego się do bankowego serwisu internetowego  klienta – może zostać wykorzystane przez przestępców do kradzieży poufnych danych, a nawet realizacji nieuprawnionych transakcji z rachunku bankowego. Informujemy, jakie najczęstsze metody wykradzenia danych do logowania do konta bankowego stosują cyberprzestępcy i zwracamy uwagę, jakie maile i smsy powinny się wydać podejrzane.
Pamiętajmy, że ochrona danych osobowych, loginów i haseł jest dzisiaj równie ważna, jak ochrona plastikowych dokumentów, które nosimy w portfelu!

Zapraszamy do lektury tekstu pt. „Jak bezpiecznie komunikować się z bankiem”

Jak bezpiecznie używać aplikacji mobilnej IKO?

Pobierz aplikację IKO wyłącznie z dedykowanych sklepów z aplikacjami: Google Play, App Store i Windows Store, lub zamów SMS-a z linkiem do aplikacji ze strony Banku.

Ustal limity
Aplikacja mobilna IKO jest instrumentem płatniczym jak karta bankowa. Wszystkie operacje finansowe wykonane aplikacją (przelewy, płatności w sklepach i internecie, wypłaty z bankomatów) są ograniczone limitami.
Dla operacji aplikacją IKO można wybrać jeden z trzech gotowych profili limitów (Domyślny, Komfortowy, Zawsze z kodem PIN). W profilu Domyślnym dzienne limity dla danego typu operacji wynoszą 1000 zł, przy czym operacje o wartości powyżej 100 zł wymagają potwierdzenia PIN-em do aplikacji

Blokuj ekran
Jeśli się zdarzy, że zostawisz przez przypadek telefon bez opieki (wypadnie Ci z kieszeni lub torby albo zostanie skradziony), w takiej sytuacji, gdy telefon nie będzie miał blokady ekranu, obca osoba będzie miała dostęp do Twoich prywatnych danych: listy kontaktów, wiadomości od bliskich Ci osób, zdjęć i filmów zrobionych aparatem.

Aktualizuj
Twórcy systemów operacyjnych i aplikacji rozwijają swoje produkty i dodają ulepszenia oraz poprawiają ich zabezpieczenia. Dlatego nie unikaj ich aktualizowania – to nie tylko chwyt marketingowy, ale i poprawa jakości.

Chroń PIN
Tak jak w przypadku PIN-u do karty płatniczej, ustalany w trakcie aktywacji aplikacji 4-cyfrowy PIN jest kluczem do aplikacji IKO, który nie tylko pozwala się do niej dostać, ale i zatwierdzić operacje zlecane przez aplikację. Warto zadbać o jego bezpieczeństwo: nie podawaj PIN-u nikomu i nie zapisuj go w dostępnym dla innych miejscu; utrudnij rozszyfrowanie PIN-u: unikaj oczywistych kombinacji, jak Twoja data urodzenia; jeżeli masz podejrzenie, że ktoś poznał PIN, zmień go jak najszybciej.

Wyrejestruj aplikację IKO
Oddając swój telefon do punktu serwisowego nie wiesz, kto będzie miał dostęp do Twoich danych. Jeśli już naprawa jest konieczna, odłącz aplikację IKO od swojego konta.