Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Lubella rośnie w siłę

Lubella jest niekwestionowanym liderem na rynku makaronów w Polsce, posiada także szeroką ofertę innych produktów zbożowych m.in. płatków, mąk i kasz. Dzięki sfinalizowanej w maju inwestycji o wartości 130 mln zł, obejmującej uruchomienie nowoczesnego kompleksu produkcyjnego ze zautomatyzowanym centrum logistycznym, firma będzie jeszcze bardziej efektywna i elastyczna w reagowaniu na potrzeby partnerów handlowych, a co za tym idzie – konsumentów.

Najnowsza inwestycja lubelskiej firmy, która jest największym polskim producentem makaronu, obejmuje budowę hali produkcyjno-magazynowej wraz z infrastrukturą techniczną i instalacją nowoczesnej linii produkcyjnej oraz budowę zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania. Nowoczesne centrum logistyczne pomieści na 12 poziomach blisko 26 tys. miejsc paletowych. Wartość inwestycji to 130 mln zł. – Poza swoją wielkością, centrum imponuje także stopniem zaawansowania technologicznego, głównie nowoczesnych systemów automatycznych, dzięki którym m.in. palety od początku są identyfikowane i w zautomatyzowanym procesie transportu trafiają na miejsce składowania – poinformował Andrzej Gąsiorek, wiceprezes zarządu Lubelli podczas uroczystości uruchomienia nowego kompleksu produkcyjno-logistycznego w Lublinie.

Inwestycja w polską markę
W 2003 r. Lubella weszła w skład polskiej Grupy Maspex, jednej z największych w Europie Środkowo-Wschodniej firm w segmencie produktów spożywczych. Od tego czasu spożywczy potentat z Wadowic systematycznie inwestował w firmę z Lublina, budując jej silną pozycję w branży. – W rozwój lubelskiej firmy zainwestowaliśmy już ponad 400 mln zł. Dzięki tym inwestycjom Lubella może dziś produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet. Z kolei dzięki modernizacji młyna do przemiału pszenicy durum – obecnie jednego z najnowocześniejszych w tej części Europy – Lubella jako jedyny producent wyrobów zbożowych w Polsce sama mieli zboże. To sprawia, że firma może uchodzić za wizytówkę przemysłu spożywczego nie tylko w Polsce, ale i w Europie – powiedział Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex.

Oprócz inwestycji w obszar produkcyjno-logistyczny Maspex mocno zaangażował się w budowę marki Lubella, czego efektem jest obecna jej pozycja na rynku. Lubella jest niekwestionowanym liderem na rynku makaronów (z 33-proc. udziałem), wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk. Firma posiada najszerszą ofertę makaronów w Polsce oraz szeroką ofertę płatków, mąk i kasz. To łącznie 70 pozycji towarowych. Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do: Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii.

Nowe miejsca pracy
Inwestycja Lubelli ma duże znaczenie dla lokalnego rynku pracy. – W nowym kompleksie produkcyjno-logistycznym powstało 60 nowych miejsc pracy, które zajęli mieszkańcy Lublina i okolic. Obecnie w zakładzie zatrudniamy w sumie ponad 460 osób. Współpracujemy także z zewnętrznymi firmami transportowymi, budowalnymi, służbami technicznymi oraz dostawcami surowców i opakowań. Im bardziej się rozwijamy, tym więcej firm i osób z regionu Lubelszczyzny korzysta ze współpracy z naszą spółką – zaznaczył wiceprezes Andrzej Gąsiorek. Lubella współpracuje m.in. z ponad 130 rolnikami, skupując ponad 100 tys. ton pszenicy rocznie.

Lokalizacja fabryki makaronu w Lublinie nie była przypadkowa. – Inwestycja Grupy Maspex w nowoczesny kompleks produkcyjny wraz z centrum logistycznym to kolejny dowód na to, jak istotną rolę odgrywa branża spożywcza w krajobrazie gospodarczym miasta. Lublin jest istotnym ośrodkiem rozwoju przemysłu przetwórstwa żywności dzięki wieloletnim tradycjom i położeniu w centrum dużego regionu rolniczego. Lubelszczyzna to polskie centrum produkcji rolniczej, dostarczające 1/3 surowców na krajowy rynek konsumencki oraz miejsce przyjazne dla biznesu – podkreślił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Z pewnością dodatkowym czynnikiem zachęcającym do lokowania tu inwestycji jest utworzona w 2007 r. podstrefa Lublin, stanowiąca część Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.

Dzięki inwestycjom rośnie pozycja całej grupy
Kompleks produkcyjno-logistyczny w Lublinie to nie jedyna inwestycja realizowana obecnie przez Grupę Maspex. W sumie wchodzące w jej skład firmy finalizują projekty o łącznej wartości 500 mln zł. Także w zakładzie w Olsztynku, w którym produkowane są soki m.in. Kubuś, wkrótce zostanie uruchomiony nowoczesny kompleks produkcyjno-logistyczny. Natomiast plan inwestycyjny w zakładzie w Łowiczu obejmuje m.in. budowę zakładu produkcyjnego z instalacją nowoczesnych linii produkcyjnych i zautomatyzowanego magazynu wyrobów gotowych oraz rozbudowę zaplecza służącego przetwórstwu owoców i warzyw. Obecnie w Łowiczu trwa budowa centrum produkcyjno-magazynowego.

Nowe inwestycje pozwolą Grupie jeszcze bardziej umocnić pozycję w poszczególnych sektorach rynkowych. Obecnie Maspex w swoich zakładach produkuje rocznie ponad 1,5 mld soków, nektarów i napojów, 145 tys. ton makaronów oraz produktów instant oraz 135 tys. dżemów i przetworów. W portfolio firmy są takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin,  Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz. To zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, którzy cieszą się zaufaniem konsumentów w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w 2017 r. ok. 4,4 mld zł, z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.


 
Artykuł przygotowany pod patronatem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.