Afryka – szansa czy wyzwanie dla polskich eksporterów i inwestorów? Sukces Ursusa buduje markę polskich firm

Afryka to kontynent o olbrzymim potencjale. Środki pozyskane z wydobycia i sprzedaży bogactw naturalnych są inwestowane głównie w rolnictwo i rozwój infrastruktury. Wartość obrotów gospodarczych w relacji z państwami afrykańskimi oscyluje w granicach 4,5 mld dol., ale polski udział to niespełna 1,5 proc. ogółu. Jednak coraz więcej polskich przedsiębiorców zaczyna dostrzegać możliwości tego rynku.

Ursus od 2013 r. działa w Etiopii – mówi prezes Ursusa Karol Zarajczyk. – Później rozszerzyliśmy ekspansję na Kenię, Nigerię, Ugandę, Tanzanię. To świetny rynek właśnie dla producenta maszyn rolniczych i traktorów. Jednak trzeba pamiętać, że Afryka ma swoją specyfikę.
[pozostało do przeczytania 70% tekstu]
Dostęp do artykułów: