Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Polskie nieFiaty

Dodano: 07/11/2017 - Nr 45 z 8 listopada 2017
Mam wrażenie, że dziś więcej wiemy o zagranicznych twórcach samochodów, zachodnich wizjonerach motoryzacyjnych. Powszechnie znani są Henry Ford czy Enzo Ferrari. Na łamach prasy przewija się nazwisko Elona Muska, współczesnego wizjonera, który rzucił wyzwanie koncernom samochodowym, prezentując elektryczną teslę. Różne nacje chwalą się swoimi konstruktorami aut. My też powinniśmy. Zwłaszcza że mamy kim i czym się pochwalić. Tuż po odzyskaniu niepodległości w wolnej Polsce tworzył i pracował jeden z najzdolniejszych inżynierów ówczesnej Europy – Tadeusz Tański. Był synem Czesława Tańskiego, pioniera lotnictwa i twórcy pierwszego polskiego szybowca. Tadeusz w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości pracował w Centralnych Warsztatach Samochodowych przy ul. Terespolskiej w Warszawie. Na swoim koncie miał już wówczas konstrukcję największego na świecie silnika dwunastocylindrowego. Ale jego pierwszym projektem, który wpłynął na losy świata, był opancerzony pojazd
     
22%
pozostało do przeczytania: 78%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze